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Reduzir o custo em X e XX
 Reduzir o custo em X e XX
wendetytan

Esquilo
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Registro: 23/12/16

Postado em: 22/12/20 04:18
Olá pessoal, esses dias eu tive uma dúvida então vamos para a explicação:

Se eu tiver uma carta que reduz os custos de invocação de uma carta ex: "hamza, guardião de arashin" e tiver 2 criaturas com marcadores "pra reduzir o custo de invocação de criaturas em 2" ao jogar uma carta com custo x eu posso já adicionar esses dois ao pagamento da carta certo? Por exemplo ao invocar o infindável que custa "x" então eu sem pagar mana poderia baixar ele com 2 marcadores, ou por exemplo pagando mais 2 de mana baixando ele com 4 marcadores correto?

Agora e se o custo for xx? O que eu aprendi é que você marca o pagamento de X depois você diz o quanto pagou no outro X, logo tecnicamente você paga 2 vezes "nunca joguei assim mas é o que vejo algumas pessoas pagando" então se eu pago 2x, o hamza na cituação acima ele já estaria dando 2 para essa carta que vamos usar de exemplo a "balista ambulante", então ela já estaria entrando com 2 marcadores já que eu estaria reduzindo o custo dos 2x, ou contaria para o total e neste caso ela entraria com 1? "Se a pergunta acima confere no caso"
 
mikedgraphic

Rogue
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Postado em: 22/12/20 08:26
Até onde sei, X vai ser sempre o mesmo valor, a não ser que o card diga o contrário.

Então, se tu quer descer um bicho de custo X, e tem redutores de custo no campo pra essa mana qlqr, tu desce sim com os marcadores sem virar terrenos.

Domincao do mago anulador é um bom exemplo, normalmente tu tem que pagar XBBB pra pegar bichos, onde X vai ser o custo da criatura que tu quer roubar, mas se tiver 7/8 cards no cemiterio oponente, X ja vai ser 1-3, e o extra tu paga pra pegar bichos maiores
 
trodsen

Esquilo
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Postado em: 22/12/20 22:48

Conjurar uma mágica com X no custo é bem simples:

1. Primeiro tu determina o X
2. Depois tu calcula o custo dela, nesse ponto é que as reduções de custo vão se aplicar.

Então por exemplo:

Vou conjurar um entreat the angels por milagre, e tenho em jogo um grand arbiter augustin, escolho X = 2. O custo do entreat the angels nesse caso fica 2WW-1 = 1WW, graças a redução de custo do augustin.

Agora vou conjurar um entreat the angels sem milagre, na mesma situação de ter um augustin em jogo, e também escolho X=2. O custo do entreat the angels fica 22WWW - 1 = 3WWW, graças a redução de custo do augustin.

 
wendetytan

Esquilo
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Postado em: 23/12/20 02:19

entendi o que quis dizer, então ele afeta o resultado dos X e não cada X individualmente, beleza, valeu

vou só aguardar um juiz confirmar se possível para eu registrar para uso em torneio :3

 
trodsen

Esquilo
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Registro: 06/12/14

Postado em: 23/12/20 02:33
aqui tem as regras sobre o assunto, escolher o valor de x fica no segundo passo da conjuração de uma mágica bem antes do custo ser determinado:

601.2. To cast a spell is to take it from where it is (usually the hand), put it on the stack, and pay its costs, so that it will eventually resolve and have its effect. Casting a spell includes proposal of the spell (rules 601.2a–d) and determination and payment of costs (rules 601.2f–h). To cast a spell, a player follows the steps listed below, in order. A player must be legally allowed to cast the spell to begin this process (see rule 601.3). If a player is unable to comply with the requirements of a step listed below while performing that step, the casting of the spell is illegal ; the game returns to the moment before the casting of that spell was proposed (see rule 723, "Handling Illegal Actions").

601.2a To propose the casting of a spell, a player first moves that card (or that copy of a card) from where it is to the stack. It becomes the topmost object on the stack. It has all the characteristics of the card (or the copy of a card) associated with it, and that player becomes its controller. The spell remains on the stack until it’s countered, it resolves, or an effect moves it elsewhere.

601.2b If the spell is modal, the player announces the mode choice (see rule 700.2). If the player wishes to splice any cards onto the spell (see rule 702.46), they reveal those cards in their hand. If the spell has alternative or additional costs that will be paid as it’s being cast such as buyback or kicker costs (see rules 118.8 and 118.9), the player announces their intentions to pay any or all of those costs (see rule 601.2f). A player can’t apply two alternative methods of casting or two alternative costs to a single spell. If the spell has a variable cost that will be paid as it’s being cast (such as an {X} in its mana cost; see rule 107.3), the player announces the value of that variable. If the value of that variable is defined in the text of the spell by a choice that player would make later in the announcement or resolution of the spell, that player makes that choice at this time instead of that later time. If a cost that will be paid as the spell is being cast includes hybrid mana symbols, the player announces the nonhybrid equivalent cost they intend to pay. If a cost that will be paid as the spell is being cast includes Phyrexian mana symbols, the player announces whether they intend to pay 2 life or the corresponding colored mana cost for each of those symbols. Previously made choices (such as choosing to cast a spell with flashback from a graveyard or choosing to cast a creature with morph face down) may restrict the player’s options when making these choices.

601.2f The player determines the total cost of the spell. Usually this is just the mana cost. Some spells have additional or alternative costs. Some effects may increase or reduce the cost to pay, or may provide other alternative costs. Costs may include paying mana, tapping permanents, sacrificing permanents, discarding cards, and so on. The total cost is the mana cost or alternative cost (as determined in rule 601.2b), plus all additional costs and cost increases, and minus all cost reductions. If multiple cost reductions apply, the player may apply them in any order. If the mana component of the total cost is reduced to nothing by cost reduction effects, it is considered to be {0}. It can’t be reduced to less than {0}. Once the total cost is determined, any effects that directly affect the total cost are applied. Then the resulting total cost becomes "locked in." If effects would change the total cost after this time, they have no effect.

Editada em: 23-12-20 02:36:24 por trodsen.
 
wendetytan

Esquilo
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Postado em: 23/12/20 16:47
god :)
brigadao